Barnekretsturnstevnet NTGTK


Arrangementdetaljer


Den 22. -23.april 2017 arrangeres barne kretsturnstevnet i Nord-Trøndelag. Arrangør for stevnet er Stjørdals Blink turngruppe. De er godt i gang med planleggingen.

logo-bkts_stjordal

Godt nytt år!

Vi håper at alle har fått batteriene ladet i juleferien og er klare for et nytt turnår! I Stjørdals-Blink gyver vi løs på det nye året med stor iver, for puslespillbrikkene i BKTS 2017 ser ut til å falle på plass som de skal, og vi gleder oss til april!

Hva er klart allerede nå? Her er litt om status når vi starter opp det nye året:

  1. Programmet er nesten helt spikret, og vi kommer til å sende det ut i løpet av kort tid. Vi tror vi skal klare å holde på tradisjonene samtidig som vi får til noen ting vi håper vil bli forbedringer
  2. T-skjortene forsvinner! Vi har sett at veldig få bruker trøyene, og at det faktisk er enklere for ledsagere å holde styr på unger med klubbdrakt enn med «uniform». I stedet satser vi på ryggsekk – og denne vil ha et stort, hvitt felt til å skrive navn og mobilnummer på.
  3. Klatrehallen i Stjørdalshallen blir tilgjengelig. Vi har instruktører som skal stå klar til å gi grunnleggende opplæring og sikring. Alle som vil klatre må melde seg på en pulje og komme til fastsatt tid – det blir ingen drop-in-klatring. Det vil bli en egen påmelding til dette.
  4. Svømmehallen vil være åpen, og alle som vil kan gå dit i løpet av stevnet på eget initiativ. Vi har ikke noe arrangementsansvar for dette, så ledsagere/trenere som tar med turnere i svømmehallen må selv sørge for at dette passer inn i programmet
  5. Turnverksted blir litt annerledes enn før. Vi setter av en del av hallen til verksted, og kjører dette parallelt med de andre aktivitetene og treningene som foregår i perioden 12:00 – 18:00. Vi håper at dette gjør at det blir mer turn på flere turnere. Når turnverkstedet er slutt blir området avstengt, slik at det ikke blir noen aktivitet der på kvelden
  6. Diskoteket viker plassen for actionfyllt underholdning og heftig konsert! Underholdningen blir inne i Stjørdalshallen, ikke i Kimen som tidligere annonsert. Dette er fordi vi ganske enkelt blir alt for mange til at vi får plass i kulturhuset.
  7. Vi kommer til å bruke Twitter https://twitter.com/BKTS_2017 til å gi beskjeder i løpet av stevnet. Dette blir vår «rikskringkasting», og dere kan følge oss både på mobilen og på skjermene i hallen. Vi kommer selvfølgelig også til å  ha et
  8. stevnekontor. På fredag kommer stevnekontoret til å være på den skolen der vi samler de klubbene som har lengst reisevei og som kommer dagen før. De andre dagene kommer kontoret til å være lett synlig og tilgjengelig i Stjørdalshallen
  9. Vi oppfordrer alle til å dele Facebook-arrangementet vårt: https://www.facebook.com/events/676853805808160/. Dette blir vår viktigste informasjonskanal ut mot turnerne og ledsagerne – i tillegg til dere som er ledere i klubbene
  10. Vi vil også at alle bruker Instagram #bkts2017 for å dele bilder fra forberedelsene dere gjør til stevnet, og bilder fra selve stevnet. Vi kommer til å ha en kåring av de beste instagram-bildene på stevnet
  11. Påmeldingen blir snart klar – mer informasjon om denne kommer snart

Vi gleder oss til at dere skal komme

 

Hilsen alle oss som jobber med å forberede stevnet!

Gry Berg Andersen – prosjektleder

Jostein Listou – kommunikasjonsansvarlig

Januar 2016:

Velkommen hit til oss!

Vi i Stjørdals-Blink Turngruppe har den store gleden av å endelig kunne invitere dere til Barnekretsturnstevne i Stjørdal 22. – 23. april! Her kommer all den praktiske informasjonen dere trenger for å melde dere på. Det vil komme mer info i god tid før stevnet.

Påmelding
Fristen er satt til 17. februar, og dere må bruke regnearket som kommer som vedlegg til denne e-posten. Regnearket må dere fylle ut og sende til bkts2017@outlook.com. Emnefeltet på e-posten MÅ inneholde: «BKTS2017 påmelding (Klubbnavn)».

OBS! Betalingen merkes på samme måte!

Viktig å merke seg:
• Prisen for turnere er 850,- kroner
• Prisen for trenere og ledsagere er 550,- kroner
• Vi må begrense antallet ledsagere:
o 1. – 2.-trinn: 5 barn pr ledsager
o 3. – 4.-trinn: 8 barn pr ledsager
o 5. – 7.-trinn: 10 barn pr ledsager
o Fra ungdomsskole og oppover: 15 barn pr ledsager
• Vi ber også om at dere fører opp antall trenere som har godkjent sikringskurs. Dette er for at vi skal få planlagt turnverkstedet best mulig
Overnatting
De lagene som kommer på fredag kveld blir innkvartert på Halsen Ungdomsskole, som ligger kloss opptil Stjørdalshallen. Vi kommer til å ha stevnekontoret på denne skolen denne kvelden, og vi holder åpent for innlosjering mellom 18:00 og 22:00. Defileringen går fra skoleplassen begge dagene.

Alle klubbene vil bli forlagt på skoler og andre lokaler med kort gangavstand til hallen. Alle lag må stille med egne brannvakter i tillegg til Stjørdals-Blink sine vakter.

Måltider
Alle måltider blir servert i Stjørdalshallen, der Ole Vig Videregående skole har kantine. Der er det god plass, lyst, luftig og trivelig

Kiosk
Det blir rikelig med muligheter til å kjøpe seg noe å spise og drikke i løpet av stevnet. Kioskene vil ha både MCash og kortterminaler.

Medaljer
Dere må sende oss liste over alle som skal ha årsmedaljer senest 1. april. I år deler vi ut medaljene ved stevnestart på søndagen. Oversikten sendes på e-post til bkts2017@outlook.com

Sportslig opplegg
• Frist for å sende inn musikk er 10. april
• Hver klubb har 8 minutter til oppvisning. Dette inkluderer inn- og utmarsj
• Klubber som deltar med mer enn 60 deltakere kan ha to oppvisninger
• Skisse over hallen med apparatplassering ligger som vedlegg til denne e-posten
• Det blir ikke mulig å turne i ringer, verken i oppvisning eller på turnverksted
• Særtropper:
o Påmelding sammen med klubbpåmeldingen, men vi kan ta imot påmelding av særtropp inntil 1. mars
o Alle klubbene kan stille med særtropp – og vi oppfordrer alle til å stille
o Klubber som deltar med mer enn 200 turnere kan stille med inntil to særtropper
o Hver særtroppoppvisning kan være max 8 minutter inkludert inn- og utmarsj
• Klatrehallen vil være tilgjengelig, men vi må ha foråndspåmelding og forhåndsbetaling, slik at vi er sikre på at vi kan gjennomføre klatring trygt og forsvarlig. Det kommer en egen e-post om dette.
• Turnverkstedet blir i en egen avdeling inne i hallen, men adskilt med en fast vegg. Det blir ikke adgang fra oppvisningsområdet og direkte inn i turnverkstedet så lenge det er vanlig trening i hovedhallen. Når lagstreningene er over, vil det bli verksted i hele hallen. Det blir satt opp vaktlister for når de forskjellige lagene skal ha sikringsansvar. Alle turnerne skal kunne ha like godt utbytte av turnverkstedet. Derfor er det viktig at alle trenerne gir alle like god oppfølging, og ikke prioriterer turnere fra egen klubb.
Sosialt opplegg
BKTS er en kjempefin arena for å bli bedre kjent med andre turnere. I år har vi valgt bort diskoteket til fordel for et spektakulært show og en råkul konsert! Begge deler vil foregå inne i Stjørdalshallen. Vi sperrer av alle apparatene, slik at det ikke blir mulig å turne etter at turnverkstedet er avsluttet.
Like i nærheten av Stjørdalshallen finner vi Kimen kulturhus med kino, skatepark og svømmehall, i tillegg til Torgkvartalet og andre butikker og caféer for de som vil ha en pause fra idrettshallen. Deltakerne/ledsagerne har selv ansvaret for at slike aktiviteter passer inn i programmet.

Vi kommer til å ha en konkurranse på Instagram og kårer de beste bildene som er blir lagt ut med #BKTS2017

Program
Tid Hva skjer Kommentar
LØRDAG
07.00 – 09.00 Innkvartering Skolene
09.00 – 09.30 Lagledermøte På Halsen ungdomsskole
09.45 – 10.00 Oppstilling defilering Halsen ungdomsskole
10.00 – 10.45 Defilering Fra Halsen ungdomsskole, gjennom sentrum og opp til Stjørdalshallen
11.00 – 11.20 Hilsen fra
Stjørdal kommune
Stjørdals-Blink IL v/Ordfører
v/Hovedlagets leder
11.20 – 13.00 Lunch
11.20 – 15.30 Trening
15.30 – 17.00 Oppvisning særtropper
16.30 – 18.00 Middag Stjørdalshallen
12.00 – 18.00 Turnverksted
18.30 – 19.30 Underholdning Stjørdalshallen
20.00 – 21.00 Underholdning Stjørdalshallen
SØNDAG
07.00 – 09.00 Frokost Stjørdalshallen
09.00 – 09.30 Lagledermøte Halsen ungdomsskole
09.45 – 10.00 Oppstilling defilering Halsen ungdomsskole
10.00 – 10.30 Defilering Fra Halsen ungdomsskole og direkte til Stjørdalshallen
10.40 – 11.00 Åpning v/Kretsleder
v/Turngruppas leder
11.00 – 11.15 Felles oppvarming «Follow the leader»
11.15 – 13.00 Lunch Stjørdalshallen
11.30 – 15.30 Oppvisning
15.30 – 15.45 Vinner Særtropp oppvisning
15.45 – 16.00 Avslutning

Hold deg oppdatert
Vi sender ut informasjon fortløpende fram mot stevnet. Det meste vil komme på e-post, men mye vil i tillegg bli annonsert i sosiale medier:
Facebook-arrangementet vårt: Dette er det viktigste stedet – her kommer alle oppdateringer
Instagram: Brukeren BKTS2017 tar bilder av forberedelsene våre, og vil gjerne også se hvordan dere har det på #BKTS2017
Twitter: Her kommer alle praktiske oppdateringer rett før og under stevnet. Dette blir vår viktigste kanal for å få ut raske meldinger om endringer eller ting som skjer. Følg #BKTS2017

Sportslig hilsen fra Stjørdals-Blink Turngruppe
Gry Berg Andersen – stevneleder (mobil 958 26 483)
Jostein Listou – kommunikasjonsansvarlig (mobil 920 69 390)